To NIE jest kolejny poradnik o komunikowaniu w pracy. To narzędzie edukacyjne, dzięki któremu dowiesz się, jak lepiej mówić, a przede wszystkim – jak lepiej słuchać. Nauczysz się kształtować empatię. Minimum teorii i solidna porcja praktyk. Bo komunikacja to narzędzie – najlepsze narzędzie do budowania relacji. Warto używać go z pełną świadomością. By osiągać swoje cele i budować lepsze relacje.
Inne tematy:
Cześć, nazywam się Piotr Bucki.
Jestem szkoleniowcem, wykładowcą, coachem i managerem. Swoją wiedzą i doświadczeniem wspieram projekt FISZEK szkoleniowych – wybieram kompetencje, które według mnie są kluczowe i wyszukuję kompetentnych w danej materii autorów.
Prawie wszyscy mówimy. Niewielu z nas naprawdę dobrze komunikuje. To trochę jak z oddychaniem – każdy to robi, ale niewielu oddycha naprawdę prawidłowo. A dobra komunikacja to podstawa dobrych relacji. Piękne narzędzie, które warto w pełni wykorzystać. Dlatego napisałem te fiszki. Zabrzmi to może patetycznie, ale mocno wierzę w to, że dobra komunikacja między ludźmi to lepszy świat, lepsze relacje z bliskimi, ale też o wiele lepsze relacje w pracy. Umiejętność mądrego i sprawnego komunikowania to jedna z najczęściej poszukiwanych kompetencji u pracowników. To też jedna z kompetencji XXI wieku. Obojętnie, czym się w życiu zajmujesz, możesz to robić lepiej, jeśli tylko przepracujesz swoje schematy komunikacji. Z tymi fiszkami zrobisz to szybko.
Dlatego, że praca z tym kompaktowym narzędziem, w przeciwieństwie do podręczników i szkoleń, daje gwarancję szybkiego nabycia nowej umiejętności. Jako społeczeństwo mamy coraz mniej czasu, czytamy coraz mniej, żyjemy coraz szybciej. Dlatego potrzebujemy sposobów na szybkie opanowanie esencjonalnej wiedzy. Idealnym narzędziem do tego są FISZKI.
Na awersie każdej karty przedstawiamy teorię dotyczącą dobrej komunikacji w pracy (i nie tylko), a na rewersie – ćwiczenia. Karty najlepiej przerabiać chronologicznie. Możesz jednak do nich wracać wybiórczo, gdy będziesz udzielać informacji zwrotnej, czy gdy będziesz chcieć odświeżyć sobie złote zasady komunikacji.