Opineo.pl
Nick: balbina, dodano: 14 listopada 2017 | 17:58
sklep internetowy: Fiszki.pl
szybko, sprawnie, ok
Przeczytaj opinię
Nick: Anna, dodano: 14 listopada 2017 | 12:52
sklep internetowy: Fiszki.pl
Wszystko idealne. Przesyłkę otrzymałam 24 godziny od złożenia zamówienia. Polecam!!
Przeczytaj opinię
100% klientów poleca ten sklep

Często zadawane pytania

Jeżeli mają Państwo jakiekolwiek pytania lub wątpliwości dotyczące funkcjonowania sklepu lub naszych produktów, zespół Wydawnictwa Cztery Głowy służy pomocą. Przed wysłaniem listu z pytaniem prosimy sprawdzić, czy Państwa problem nie został już wyjaśniony w najczęściej zadawanych pytaniach.

Sklep

Gdzie można znaleźć numer konta Wydawnictwa?

Numer konta Wydawnictwa można odnaleźć w sekcji kontakt. Ponadto wysyłamy go w e-mailu potwierdzającym złożenie zamówienia tym spośród klientów, którzy wybrali formę płatności przelewem na konto bankowe.

Czy Wydawnictwo wysyła przesyłki za granicę?

    Tak, w celu zrealizowania zamówienia zagranicznego należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta:
  • telefonicznie, pod numerem 00 48 58 341 60 48,
  • lub e-mailem wysłanym na adres biuro@czteryglowy.pl.
  • W trakcie rozmowy lub w e-mailu należy podać:
  • nazwy produktów, jakie ma zawierać zamówienie, i ich liczbę,
  • dane osobowe (imię, nazwisko, kontaktowy adres e-mail i numer telefonu),
  • dane adresowe (ulica, nr domu, nr lokalu, miasto, kod pocztowy, kraj),
  • posiadane kody rabatowe.
  • Po otrzymaniu powyższych informacji nasz konsultant skontaktuje się z Państwem e-mailem w celu potwierdzenia przyjęcia zamówienia, powiadomienia o kosztach transportu i całkowitej wartości zamówienia oraz przekazania danych do przelewu. Po uzyskaniu akceptacji i zaksięgowaniu przedpłaty na naszym koncie zamówienie zostanie zrealizowane. Domyślnym dokumentem sprzedaży jest paragon, ale możliwe jest także wystawienie faktury (jednak wyłącznie na polskie dane). W takim przypadku prosimy dodatkowo o podanie danych do faktury.

Czy można dokonać zakupu w siedzibie Wydawnictwa?

Tak, istnieje taka możliwość. Biuro Wydawnictwa mieści się w Gdańsku-Wrzeszczu przy ul. Topolowej 2/2 i jest czynne w dni robocze, w godzinach 9-16.

Czy otrzymam potwierdzenie wysłania paczki przez Wydawnictwo?

Tak, drogą elektroniczną poinformujemy o fakcie zrealizowania zamówienia i przekazania przesyłki Poczcie Polskiej, firmie kurierskiej DPD, firmie kurierskiej InPost lub spedytorowi przesyłek zagranicznych.
W przypadku wybrania Poczty Polskiej otrzymają Państwo e-mail z linkiem do strony, na której można śledzić status przesyłki. Dodatkowo przed doręczeniem przesyłki nastąpi tzw. preawizacja – za pośrednictwem wiadomości SMS zostaną Państwo powiadomieni o numerze przesyłki, przewidywanym terminie jej doręczenia, kwocie pobrania (przy przesyłce pobraniowej) oraz możliwości odbioru przesyłki w placówce pocztowej, gdyby próba doręczenia przesyłki okazała się nieskuteczna.
Jeśli natomiast wybiorą Państwo dostawę kurierem, otrzymają Państwo e-mail z linkiem do strony, na której można śledzić status przesyłki, oraz wiadomość SMS, informującą o nadaniu przesyłki, jej numerze oraz kwocie pobrania (przy przesyłce pobraniowej). Dodatkowo w dniu dostawy, również poprzez wiadomość SMS, zostaną Państwo powiadomieni, że przesyłka została wydana kurierowi do doręczenia.
W przypadku wybrania dostawy do paczkomatu InPost otrzymają Państwo e-mail z linkiem do strony, na której można śledzić status przesyłki. Dodatkowo w dniu dostawy otrzymają Państwo wiadomość SMS oraz e-mail z informacją o dostarczeniu paczki i 6-cyfrowym kodem, umożliwiającym jej odbiór w paczkomacie.
W przypadku przesyłki zagranicznej otrzymają Państwo e-mail z informacją dotyczącą przewidywanego czasu dostarczenia, numerem przesyłki oraz linkiem do strony, na której można śledzić status przesyłki.

Gdzie mogę śledzić status przesyłki?

Ci z Państwa, którzy wybrali dostawę Pocztą Polską, mogą sprawdzić status przesyłki tutaj. Jeśli wybrali Państwo dostawę kurierem, mogą Państwo śledzić status przesyłki tutaj. W przypadku wybrania dostawy do paczkomatu InPost status przesyłki mogą Państwo śledzić tutaj. W przypadku przesyłki zagranicznej link umożliwiający śledzenie przesyłki udostępniany jest w e-mailu potwierdzającym nadanie paczki.

Jaki jest czas oczekiwania na przesyłkę?

Na czas oczekiwania na zamówienie składają się czas realizacji zamówienia i czas dostawy towaru. Czas realizacji zamówienia (przygotowania i wysłania przesyłki) wynosi standardowo 1 dzień roboczy, a maksymalnie 7 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia (w przypadku przesyłki "pobraniowej") lub od dnia zaksięgowania należnej kwoty na koncie Wydawnictwa (w przypadku przelewu elektronicznego i bankowego). Ze względu na możliwość chwilowego wyczerpania się zapasów zamówionego tytułu, czas realizacji może się wydłużyć. Jeżeli czas realizacji miałby wykroczyć poza termin 7 dni, poinformujemy Państwa o tym fakcie, wysyłając wiadomość na podany w formularzu adres e-mail lub telefonując pod podany numer kontaktowy (w przypadku zamówień telefonicznych lub wysłanych faksem). Zamówione przez Państwa produkty dostarczane są za pośrednictwem Poczty Polskiej, firmy kurierskiej DPD lub paczkomatów InPost. Od tego, którą z tych opcji Państwo wybiorą, uzależniony jest czas dostawy. W przypadku Poczty Polskiej czas dostawy wynosi średnio 2-3 dni robocze. W przypadku wybrania firmy kurierskiej DPD przesyłka zostanie dostarczona w ciągu doby od dnia nadania, przy czym przesyłki nadane w piątek dostarczane są w poniedziałek. W przypadku wybrania paczkomatów InPost przesyłka zostanie dostarczona w ciągu 2 dni roboczych od dnia nadania. W przypadku przesyłki zagranicznej przewidywany czas dostarczenia zależy od wybranego spedytora oraz kraju, do którego paczka ma zostać wysłana. Informacja o czasie dostarczenia podawana jest klientowi przed ostatcznym potwierdzeniem zamówienia i nadaniem paczki.

Co zrobić, jeśli nie otrzymałem paczki mimo upływu deklarowanego czasu dostarczenia przesyłki?

Jeśli wybrali Państwo przesyłkę pocztową, a od otrzymania e-maila potwierdzającego wysłanie paczki minęło więcej niż 4 dni robocze, prosimy o kliknięcie w podany w nim link i sprawdzenie statusu przesyłki na stronie internetowej przewoźnika. Z podanym na stronie numerem nadawczym można także udać się do urzędu pocztowego, który udzieli dalszych informacji na temat przesyłki.
W przypadku nieotrzymania przesyłki kurierskiej w ciagu 2 dni roboczych od otrzymania e-maila potwierdzającego wysłanie paczki, prosimy o kliknięcie w podany w nim link i sprawdzenie statusu przesyłki na stronie internetowej przewoźnika.
Jeśli wybrali Państwo dostawę do paczkomatu InPost, a od otrzymania e-maila potwierdzającego wysłanie paczki minęły więcej niż 2 dni robocze, prosimy o kliknięcie w podany w nim link i sprawdzenie statusu przesyłki na stronie internetowej przewoźnika.
Jeżeli oczekują Państwo na przesyłkę zagraniczną, a od otrzymania e-maila potwierdzającego wysłanie paczki minęło więcej dni niż zadeklarowano przed nadaniem paczki, prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta (e-mail: biuro@czteryglowy.pl, tel. 58 341 60 48 wew. 21).

Czy mogę wskazać godzinę doręczenia paczki?

Zarówno w przypadku wysyłki krajowej (Poczta Polska, firma kurierska DPD), jak i zagranicznej taka możliwość nie występuje.
Poczta Polska dostarcza paczki zwykle w godzinach 9-18. W razie niezastania odbiorcy listonosz zostawia powiadomienie (awizo), z którym należy zgłosić się do najbliższej placówki Poczty Polskiej po odbiór paczki. Jeśli w ciągu dwóch tygodni paczka nie zostanie odebrana, zostaje odesłana do nadawcy.
Kurier dostarcza paczki zwykle w godzinach 12-18. W dniu doręczenia odbiorca otrzyma wiadomość SMS informującą, że przesyłka została wydana kurierowi. Jeśli kurier nie zastanie odbiorcy, wysyła awizo w formie wiadomości SMS. Dzięki temu można bezpośrednio skontaktować się z Działem Obsługi Klienta firmy kurierskiej i ustalić dzień doręczenia lub umówić się na odbiór własny z najbliższej placówki firmy kurierskiej DPD. W przypadku dwukrotnego nieodebrania paczki zamówienie odsyłane jest do nadawcy.
Spedytorzy przesyłek zagranicznych niestety nie są w stanie zadeklarować godziny ich dostarczenia.
Jeśli chcą Państwo uniknąć ewentualnych problemów z odebraniem paczki od listonosza lub kuriera, sugerujemy wybranie dostawy do paczkomatu InPost. Paczkomaty dają możliwość odebrania przesyłki o dowolnej, dogodnej dla Państwa porze, 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu.

Czy po otrzymaniu powiadomienia o wysłaniu paczki mogę zmienić adres jej dostarczenia?

Zarówno w przypadku wysyłki krajowej (Poczta Polska, firma kurierska DPD, paczkomaty InPost), jak i zagranicznej nie ma możliwości zmiany adresu dostarczenia przesyłki po otrzymaniu powiadomienia o jej wysłaniu.

W jaki sposób odebrać paczkę z paczkomatu InPost?

Kompleksowe informacje na temat odbierania paczek z paczkomatów InPost uzyskają Państwo tutaj. Jeżeli zajdzie konieczność przedłużenia terminu odbioru paczki z paczkomatu InPost, prosimy postępować zgodnie z instrukcjami zawartymi tutaj.

Jestem posiadaczem karty EURO<26 - jakiej wysokości rabat mi przysługuje i jak go uzyskać?

Posiadaczom karty EURO<26 przysługuje rabat w wysokości 26% od ceny detalicznej (rynkowej). Ceny obowiązujące na naszej stronie internetowej zawierają już rabat w wysokości 16%, w związku z czym posiadaczom kart EURO<26 udzielamy dodatkowych 10% rabatu.
Rabat dla posiadaczy kart EURO<26 nalicza się po wpisaniu (bez spacji) numeru karty w polu "kod rabatowy", znajdującym się w koszyku.

FISZKI – kartoniki do nauki języków obcych

Czy kartoniki są wystarczająco trwałe?

Wysoką trwałość kartoników osiągnięto dzięki zastosowaniu odpowiedniego kartonu o gramaturze 190 g/m2 i zoptymalizowaniu formatu kartonika.

Czy można osobno zamówić etui?

Etui jest integralna częścią wszystkich kursów z serii 1000 oraz 300 w wersji PREMIUM. Można je także zamówić osobno tutaj.

Czy słownictwo zawarte w poszczególnych tytułach kursu "Słownictwo" się pokrywa?

Hasła główne w ramach kursu "Słownictwo" nie powtarzają się na kolejnych poziomach.

Czy zakres materiału w tytule "Czasowniki dla początkujących" pokrywa się z tytułami "Czasowniki nieregularne", "Czasowniki frazowe" oraz "Kolokacje" do języka angielskiego?

Tak, "Czasowniki dla początkujących" zawierają 300 kartoników i łączą w jednym tytule trzy zagadnienia - czasowniki nieregularne, czasowniki frazowe oraz kolokacje. Zakres haseł pokrywa się zatem, ale należy zaznaczyć, że czasowniki frazowe i kolokacje opatrzono innymi przykładami.

Czy zakres słownictwa w tytułach "Starter" oraz "Słownictwo 1" się pokrywa?

Tytuł "Słownictwo 1" obejmuje cały materiał leksykalny, który zawarto w "Starterze". Tytuły te są jednak inaczej skonstruowane i przeznaczone dla innej grupy osób. "Starter" skierowany jest do osób, które z danym językiem nie miały jeszcze w ogóle do czynienia (nie potrafią się przedstawić, nie znają wymowy, zaczynają od zupełnego początku). Tytuł "Słownictwo 1" przeznaczony jest dla osób, które miały już kontakt z danym językiem, uczą się już np. od miesiąca lub dwóch, znają zasady wymowy, choćby podstawy gramatyki itp.

Czy zakres słownictwa w tytułach "Czasowniki dla początkujących" oraz "Czasowniki dla średnio zaawansowanych" się pokrywa?

"Czasowniki dla średnio zaawansowanych" stanowią kontynuację części "Czasowniki dla początkujących" i skierowane są do osób na poziomie średnio zaawansowanym. Choć tytuł ten w dużej mierze opiera sie na tych samych zagadnieniach co wcześniejsza część, to hasła nie pokrywają się - są trudniejsze.

Czym różnią się FISZKI w wersji PREMIUM od wersji EKO?

FISZKI w wersji PREMIUM składają się z kartoników, nagrań mp3 wszystkich haseł, programu do nauki online, pudełka do nauki MEMOBOX® oraz etui. FISZKI w wersji EKO nie zawierają dwóch ostatnich elementów tj. pudełka do nauki MEMOBOX® oraz etui. Zauważalną różnicą jest także opakowanie - w wersji EKO jednakowe dla każdego tytułu. Cechą wspólną jest natomiast treść - taka sama dla poszczególnych tytułów w obu wersjach (te same hasła i przykłady zastosowania). Taki sam jest również papier, z którego wykonano kartoniki.

Czym różnią się FISZKI w wersji PREMIUM od starych wydań?

FISZKI w wersjach PREMIUM zostały wzbogacone o nagrania mp3 wszystkich haseł oraz nowoczesny program do nauki online. Zmiany objęły także konstrukcję pudełka do nauki MEMOBOX® (w nowej wersji jest łatwiejsze do złożenia, większe i zamykane trwałym wieczkiem) i etui (obecnie pojemniejszego i bardziej trwałego). Zmieniła się również szata graficzna i materiał, z którego wykonano kartoniki. Grubszy papier zapewnia im większą trwałość, a nowy układ prezentowania treści, uzupełniony o obrazki do wybranych haseł, zwiększa skuteczność nauki. Cechą łączące stare wydania i FISZKI PREMIUM jest jednakowa treść (te same hasła i przykłady zastosowania). Oznacza to, że naukę ze starych wydań można kontynuować korzystając z FISZEK PREMIUM.

Czy obrazki widnieją na wszystkich kartonikach?

Obrazki widnieją na ok. 5% kartoników. Ich celem nie jest wspomaganie zapamiętywania poszczególnych haseł, a przełamanie monotonii nauki. Badania wykazują, że okresowe "budzenie" umysłu (osiągane właśnie dzięki obrazkom) wspiera proces przyswajania wiedzy.

Fiszki audio – kursy audio mp3 na płytach CD

Jak odtwarzać nagrania?

odtwarzacze mp3 / telefony komórkowe - W celu odsłuchania nagrań należy przekopiować zawartość płyty do komputera, a następnie z komputera do odtwarzacza mp3 (telefonu komórkowego) za pomocą odpowiedniego kabla (ew. wykorzystując urządzenia do bezprzewodowego transferu danych – np. Bluetooth lub NFC).

odtwarzacze CD (wieże audio i odtwarzacze samochodowe odtwarzające pliki mp3) - Nagrania audio można odsłuchiwać bezpośrednio z płyty, którą Państwo otrzymają. Istnieje jednak prawdopodobieństwo, że część plików - w zależności od możliwości technicznych odtwarzacza - może nie zostać odczytana. W takiej sytuacji sugerujemy przekopiowanie zawartości płyty do komputera, a następnie samodzielne nagranie płyty lub płyt z odpowiednią liczbą plików.

komputer / laptop - Nagrania audio można odsłuchiwać za pomocą typowych programów do odtwarzania plików muzycznych, takich jak WINAMP lub Windows Media Player. Wystarczy umieścić płytę w napędzie CD/DVD-ROM swojego komputera i odtworzyć nagrania bezpośrednio z płyty. Opcjonalnie można przekopiować zawartość płyty do komputera, a następnie odtworzyć nagrania za pomocą tych samych programów.

Na czym polega funkcja SPELL?

Podczas odtwarzania nagrań przy pomocy odtwarzacza mp3 lub telefonu komórkowego urządzenie powinno wyświetlać pierwsze hasło główne w języku obcym na wyświetlaczu. Pozwala to na zapoznanie się z pisownią nowego słowa nawet w sytuacji, gdy nie mają Państwo przy sobie kartoników. UWAGA! W przypadku tytułów do języka rosyjskiego hasło główne wyświetla się w języku polskim.

Jestem posiadaczem starych wydań FISZEK, czy nagrania audio będą do nich pełnowartościowym dodatkiem?

Wydania FISZEK kompatybilne z nagraniami audio mogą Państwo poznać po obecności w lewym górnym rogu każdego kartonika liczby, odsyłającej do numeru nagrania na płycie. Wydania bez ponumerowanych kartoników utrudniają jednoczesną naukę z FISZEK oraz z nagrań audio. Ponadto nagrania są wersją audio najnowszych wydań FISZEK, a ponieważ istnieją pewne rozbieżności w treści pomiędzy starym i nowym wydaniem, sugerujemy, by wykorzystywać nagrania z nowym, ponumerowanym wydaniem FISZEK.

Fiszki audio – kursy audio mp3 do pobrania

W jaki sposób mogę zapłacić za FISZKI audio w formie plików mp3 do pobrania?

    Zapłaty za produkty elektroniczne można dokonywać jedynie w formie płatności online. Płatności takiej mogą dokonać klienci następujących banków:
  • mBank, Nordea, BPH, Multibank, ING, Inteligo, PKO, BZ WBK, Credit Agricole, Millenium, Raiffeisen Bank, Citibank, Deutsche Bank, Polbank, Alior Bank, Bank Pocztowy, BGŻ, Eurobank, Getin Bank, Invest Bank, Kredyt Bank, Meritum Bank, Bank Pekao,
  • a także osoby posiadające kartę kredytową (niezależnie od banku, który ją wydał).

W jaki sposób mogę pobrać FISZKI audio w formie plików mp3?

Po dokonaniu płatności online na koncie klienta w zakładce "Twoje FISZKI audio" pojawi się zakupiony produkt wraz z przyciskiem "pobierz". Jego kliknięcie rozpocznie proces pobierania. Przebieg procesu pobierania jest uzależniony od używanej przeglądarki internetowej. Cześć z nich, np. Mozilla Firefox, zapisuje pliki w folderze domyślnym. Inne, np. Internet Explorer, wymagają wskazania pożądanego miejsca zapisu plików.
Uwaga! W przypadku jednoczesnego zakupu kilku FISZEK audio w formie plików mp3 zaleca się ich pobieranie pojedynczo.

Dlaczego nie mogę pobrać FISZEK audio w formie plików mp3?

    Najbardziej prawdopodobnymi powodami są:
  • brak połączenia z internetem lub jego przerwanie w trakcie procesu pobierania
  • niewystarczająca ilość wolnej przestrzeni dyskowej

Jaką formę mają pobrane pliki?

Pobrane pliki mają formę spakowanego archiwum. Po jego rozpakowaniu pliki są skatalogowane w folderach odpowiadających poszczególnym kategoriom tematycznym/jednostkom lekcyjnym.

Jak rozpakować archiwum?

Do rozpakowania archiwum niezbędny jest program do archiwizacji danych, np. WinZip lub WinRar (darmowy program można pobrać, klikając tutaj). Pobrane archiwum należy otworzyć za pomocą ww. programu, a następnie rozpakować do wybranej lokalizacji. Po rozpakowaniu pliki z nagraniami są gotowe do odsłuchiwania.

Ile miejsca na dysku zajmą pobrane pliki?

W zależności od tytułu pobrane pliki mogą zajmować od 25 do 258 MB przestrzeni dyskowej.

Jak długo będą się pobierały pliki?

Czas pobierania plików jest uzależniony od ich objętości i szybkości łącza internetowego. Przybliżony czas pobierania tytułu (o przykładowej objętości 200 MB) przedstawia poniższa tabela.

Szybkość łącza internetowegoCzas pobierania (200 MB)
2Mbps13 min 20 sek
5Mbps5 min 20 sek
10Mbps2 min 30 sek
20Mbps1 min 15 sek
50Mbps32 sek

Jak odtwarzać nagrania?

odtwarzacze mp3 / telefony komórkowe - W celu odsłuchania nagrań należy przekopiować pobrane pliki z komputera do odtwarzacza mp3 (telefonu komórkowego) za pomocą odpowiedniego kabla (ew. wykorzystując urządzenia do bezprzewodowego transferu danych – np. Bluetooth lub NFC).

odtwarzacze CD (wieże audio i odtwarzacze samochodowe odtwarzające pliki mp3) - Odsłuchanie nagrań audio w odtwarzaczu CD wymaga samodzielnego nagrania pobranych plików na płycie. Rodzaj płyty (CD/CD-RW/DVD/BLU-RAY) zależy od możliwości technicznych odtwarzacza.

komputer/laptop - Nagrania audio można odłsuchiwać bezpośrednio z komputera za pomocą typowych programów do odtwarzania plików muzycznych, takich jak WINAMP lub Windows Media Player.

Na czym polega funkcja SPELL?

Podczas odtwarzania nagrań przy pomocy odtwarzacza mp3 lub telefonu komórkowego urządzenie powinno wyświetlać pierwsze hasło główne w języku obcym na ekranie. Pozwala to na zapoznanie się z pisownią nowego słowa nawet w sytuacji, gdy nie mają Państwo przy sobie kartoników. UWAGA! W przypadku tytułów do języka rosyjskiego hasło główne wyświetla się w języku polskim.

Jestem posiadaczem starych wydań FISZEK, czy nagrania audio będą do nich pełnowartościowym dodatkiem?

Wydania FISZEK kompatybilne z nagraniami audio mogą Państwo poznać po obecności w lewym górnym rogu każdego kartonika liczby, odsyłającej do numeru nagrania na płycie. Wydania bez ponumerowanych kartoników utrudniają jednoczesną naukę z FISZEK oraz z nagrań audio. Ponadto nagrania są wersją audio najnowszych wydań FISZEK, a ponieważ istnieją pewne rozbieżności w treści pomiędzy starym i nowym wydaniem, sugerujemy, by wykorzystywać nagrania z nowym, ponumerowanym wydaniem FISZEK.

Czy FISZKI audio w formie plików mp3 do pobrania zawierają te same słowa co FISZKI audio na płycie?

Tak, FISZKI audio w formie plików mp3 do pobrania są dokładną kopią zawartości płyt CD z FISZKAMI audio.

mFISZKI – aplikacje do nauki języków na smartfony z systemem Android

Czy mogę korzystać z mFISZEK na moim smartfonie/tablecie?

Podstawowym warunkiem jest posiadanie urządzenia (smartfonu lub tabletu) z systemem Android. Najprostszą, a jednocześnie najbardziej wiarygodna metodą sprawdzenia, czy aplikacja mFISZKI zadziała na danym urządzeniu, jest instalacja jednej z darmowych aplikacji. Google Play samodzielnie weryfikuje, czy dane urządzenie jest kompatybilne z aplikacją – jeśli nie, nie pozwoli na instalację. Darmowe aplikacje można znaleźć tutaj.

Jakie są wymagania techniczne aplikacji mFISZKI?

    Wymagania techniczne aplikacji mFISZKI są następujące:
  • system Android 2.2 (Froyo) lub nowszy;
  • procesor ARMv7 CORTEX lub nowszy;
  • co najmniej 256 MB pamięci RAM;
  • odpowiednia ilość wolnej przestrzeni na dysku (w zależności od tytułu od 35 do 70 MB).

Czy mogę kupić mFISZKI poza Google Play?

Niestety nie, sklep z aplikacjami Google Play jest jedynym miejscem, w którym można dokonać zakupu aplikacji mFISZKI. Na naszej stronie prezentujemy jedynie "wizytówki" produktów, prowadzące do sklepu Google Play. Zakupiony produkt zostaje udostępniony do pobrania na koncie klienta w sklepie Google Play, a nie na stronie www.fiszki.pl.

W jaki sposób mogę zapłacić za mFISZKI?

Za aplikacje ze sklepu Google Play można zapłacić na kilka sposobów. Pierwszym z nich jest karta kredytowa, którą należy podpiąć do konta w sklepie Google Play przed dokonaniem zakupu.
W przypadku nieposiadania karty kredytowej można spróbować zapłacić kartą debetową – należy tu jednak zaznaczyć, że tylko wybrane z kart zadziałają podobnie jak karty kredytowe. Istotne jest, aby karta miała funkcję transakcji dokonywanych na odległość. Karta może nie działać, jeśli nie ma poprawnie ustawionych limitów dla transakcji w Internecie lub nie ma aktywnej opcji płatności w Internecie. Więcej informacji na ten temat można uzyskać, dzwoniąc na infolinię danego banku lub też po prostu sprawdzając te dane na swoim koncie za pośrednictwem sieci WWW (niektóre banki dają taką możliwość).
Za aplikacje w sklepie Google Play można zapłacić także kartą wirtualną (jest to karta typu prepaid). Po wyrobieniu i doładowaniu takiej karty można nią płacić identycznie jak kartą kredytową. UWAGA! Przy zakupie Google blokuje na karcie 4,00 zł (kwota ta jest potem odblokowywana). Aby zapłacić za aplikacje kartą wirtualną, należy doładować ją kwotą o 4,00 zł wyższą niż wartość aplikacji (np. 33,99 zł przy zakupie o wartości 29,99 zł).
Ostatnią formą płatności jest karta upominkowa Google Play. Kartę taką można nabyć m.in. w salonach sieci Empik, inmedio, KOLPORTER, RELAY, sklepach Komputronik oraz na stacjach Statoil i wykorzystać w przeglądarce lub na dowolnym urządzeniu z systemem Android. Więcej informacji na temat wykorzystania kart upominkowych znajduje się tutaj.

Czy po zmianie urządzenia będę mógł zainstalować na nim mFISZKI bez konieczności ponownego zakupu?

Tak, pod warunkiem, że nowe urządzenie będzie kompatybilne z aplikacją mFISZKI i zostanie powiązane z tym samym kontem w sklepie Google Play (w praktyce – z tym samym kontem gmail). W celu ponownego zainstalowania aplikacji należy otworzyć aplikację Sklep Play, następnie menu, Moje aplikacje i gry, zakładkę WSZYSTKIE, odnaleźć i wybrać mFISZKI, a następnie kliknąć "Zainstaluj".

Czy jest możliwość przeniesienia postępów w nauce na nowe urządzenie?

Niestety nie. Plik, w którym zapisywane są postępy w nauce, jest zabezpieczony przez system Android. W przypadku posiadania standardowego, oryginalnego oprogramowania w smartfonie/tablecie nie ma niestety możliwości dostępu do wspomnianego pliku.

Czy jest możliwość zresetowania postępów w nauce?

Tak. W celu zresetowania aplikacji proszę wejść w "Ustawienia" (systemu Android – nie aplikacji), następnie wybrać "Aplikacje", odnaleźć i wybrać mFISZKI, a następnie kliknąć "Wyczyść dane" oraz "Wyczyść pamięć podręczną". Gdyby to rozwiązanie nie zadziałało najlepiej odinstalować aplikację (przycisk "Odinstaluj" dostępny jest na tej samej karcie co wcześniej wymienione) i zainstalować ją ponownie (w tym celu należy otworzyć aplikację Sklep Play, następnie menu, Moje aplikacje i gry, zakładkę WSZYSTKIE, odnaleźć i wybrać mFISZKI, a następnie kliknąć "Zainstaluj").

Dlaczego mFISZKI nie działają na moim smartfonie/tablecie?

Sklep Google Play samodzielnie weryfikuje, czy dane urządzenie jest kompatybilne z aplikacją – jeśli nie, nie pozwala na instalację. Jedyne, czego Google Play nie może sprawdzić, to ilość wolnej przestrzeni na dysku. Dlatego też w przypadku wystąpienia błędu w trakcie instalacji należy zwolnić miejsce na urządzeniu – usunąć niepotrzebne aplikacje, zdjęcia, filmy wideo itp. (aplikacja wymaga od 35 do 70 MB wolnej przestrzeni) i ponowić próbę instalacji. W przypadku niepowodzenia zalecamy ponowne uruchomienie urządzenia i kolejną próbę instalacji. Jeśli także ona nie zakończy się sukcesem, należy nacisnąć w opcjach telefonu "Pamięć", a następnie "Odłącz kartę SD". Po wyłączeniu telefonu należy wyjąć kartę SD. Po ponownym włączeniu telefonu (bez karty) należy ponownie spróbować zainstalować aplikację.

Czy mFISZKI zawierają dźwięk?

Tak, mFISZKI zawierają nagrania obcojęzycznych słów i przykładów ich zastosowania. Nagrania te mogą być odtwarzane automatycznie lub ręcznie, po kliknięciu na słowo lub przykład. Preferowaną opcję można wybrać w ustawieniach aplikacji.

Czy mFISZKI zawierają te same słowa co kartonowe FISZKI?

Tak, mFISZKI to elektroniczna wersja kartonowych FISZEK – zasób słownictwa i jego usystematyzowanie jest identyczne w mFISZKACH na smartfon/tablet i tradycyjnych, kartonowych FISZKACH.

mFISZKI – aplikacje do nauki języków na smartfony z systemem iOS

Czy mogę korzystać z mFISZEK na moim iPhonie/iPadzie/iPodzie?

Aplikacja jest kompatybilna z urządzeniami iPhone (począwszy od wersji 3GS), iPad oraz iPod Touch.

Czy mogę kupić mFISZKI poza App Store?

Niestety nie, sklep z aplikacjami App Store jest jedynym miejscem, w którym można dokonać zakupu aplikacji mFISZKI. Na naszej stronie prezentujemy jedynie "wizytówki" produktów, prowadzące do sklepu App Store.

Czy mFISZKI zawierają dźwięk?

Tak, mFISZKI zawierają nagrania obcojęzycznych słów i przykładów ich zastosowania. Nagrania te mogą być odtwarzane automatycznie lub ręcznie, po kliknięciu na słowo lub przykład. Preferowaną opcję można wybrać w ustawieniach aplikacji.

Czy mFISZKI zawierają te same słowa co kartonowe FISZKI?

Tak, mFISZKI to elektroniczna wersja kartonowych FISZEK – zasób słownictwa i jego usystematyzowanie jest identyczne w mFISZKACH na smartfon/tablet i tradycyjnych, kartonowych FISZKACH.

Gratisy do produktów

Gdzie znajdę KOD dostępu do gratisów do produktów?

Miejsce, w którym znajduje się KOD, jest uzależnione od serii.

FISZKI zawierające 100 kartoników - Tu KOD umieszczony jest na froncie opakowania (widoczny po jego otwarciu).

FISZKI zawierające 300 lub 1000 kartoników - Tu KOD znajduje się na wewnętrznej stronie wieczka oraz na instrukcji.

FISZKI komiksowe oraz FISZKI dla dzieci - Tu KOD umieszczony jest na górnym „języczku” opakowania (widoczny po jego otwarciu).

Gdzie mogę pobrać nagrania mp3?

Nagrania mp3 można pobrać w strefie produktu danego tytułu. Aby przejść do właściwej strefy, należy wejść na stronę www.fiszki.pl/gratisy, wpisać w wyznaczone pole KOD z opakowania i kliknąć strzałkę. Po przejściu do strefy należy kliknąć przycisk "pobierz" na belce oznaczonej nagłówkiem "nagrania mp3".

Dlaczego nie mogę pobrać nagrań mp3?

    Najbardziej prawdopodobnymi powodami są:
  • brak połączenia z internetem lub jego przerwanie w trakcie procesu pobierania;
  • niewystarczająca ilość wolnej przestrzeni dyskowej.
  • W przypadku pobierania plików za pośrednictwem urządzenia z systemem Android lub iOS, zalecamy korzystanie z mobilnej wersji przeglądarki Opera (wersja dla systemu Android dostępna tutaj; wersja dla systemu iOS dostępna tutaj) lub Firefox (wersja dla systemu Android dostępna tutaj).

Jaką formę mają pobrane pliki?

Pobrane pliki mają formę spakowanego archiwum. Po jego rozpakowaniu pliki są skatalogowane w folderach odpowiadających poszczególnym kategoriom tematycznym/jednostkom lekcyjnym.

Jak rozpakować archiwum?

Do rozpakowania archiwum niezbędny jest program do archiwizacji danych, np. WinZip lub WinRar (darmowy program można pobrać, klikając tutaj). Pobrane archiwum należy otworzyć za pomocą ww. programu, a następnie rozpakować do wybranej lokalizacji. Po rozpakowaniu pliki z nagraniami są gotowe do odsłuchiwania.

Ile miejsca na dysku zajmą pobrane pliki?

W zależności od tytułu pobrane pliki mogą zajmować od 25 do 258 MB przestrzeni dyskowej.

Jak długo będą się pobierały pliki?

Czas pobierania plików jest uzależniony od ich objętości i szybkości łącza internetowego. Przybliżony czas pobierania tytułu (o przykładowej objętości 200 MB) przedstawia poniższa tabela.
Szybkość łącza internetowegoCzas pobierania (200 MB)
2Mbps13 min 20 sek
5Mbps5 min 20 sek
10Mbps2 min 30 sek
20Mbps1 min 15 sek
50Mbps32 sek

Jak odtwarzać nagrania?

odtwarzacze mp3 / telefony komórkowe - W celu odsłuchania nagrań należy przekopiować pobrane pliki z komputera do odtwarzacza mp3 (telefonu komórkowego) za pomocą odpowiedniego kabla (ew. wykorzystując urządzenia do bezprzewodowego transferu danych – np. Bluetooth lub NFC).

odtwarzacze CD (wieże audio i odtwarzacze samochodowe odtwarzające pliki mp3) - Odsłuchanie nagrań audio w odtwarzaczu CD wymaga samodzielnego nagrania pobranych plików na płycie. Rodzaj płyty (CD/CD-RW/DVD/BLU-RAY) zależy od możliwości technicznych odtwarzacza.

komputer/laptopNagrania audio można odłsuchiwać bezpośrednio z komputera za pomocą typowych programów do odtwarzania plików muzycznych, takich jak WINAMP lub Windows Media Player.

Na czym polega funkcja SPELL?

Podczas odtwarzania nagrań przy pomocy odtwarzacza mp3 lub telefonu komórkowego urządzenie powinno wyświetlać pierwsze hasło główne w języku obcym na ekranie. Pozwala to na zapoznanie się z pisownią nowego słowa nawet w sytuacji, gdy nie mają Państwo przy sobie kartoników. UWAGA! W przypadku tytułów do języka rosyjskiego hasło główne wyświetla się w języku polskim.

Gdzię mogę pobrać program PC?

Program PC nie wymaga pobierania, nauka odbywa się bowiem online. Dostęp do strony z programem można uzyskać tutaj.

Dlaczego nie widzę programu PC?

Program powinien się wyświetlić po prawej stronie ekranu, obok instrukcji jego użytkowania. Jeśli się nie wyświetla, najprawdopodobniej w przeglądarce nie została zainstalowana wtyczka flash. Można ją pobrać tutaj.

Plany wydawnicze

Czy ukażą się kolejne FISZKI do nauki języków, znajdujących się aktualnie w ofercie?

Tak, sukcesywnie będą ukazywać się kolejne tytuły. Informacje o planowanych publikacjach będą się pojawiać w sekcji zapowiedzi na stronie internetowej Wydawnictwa.

Czy Wydawnictwo zamierza poszerzyć paletę produktów o nowe języki?

Wydawnictwo stara się stale poszerzać swoją ofertę i na bieżąco odpowiadać na potrzeby klientów, tak więc jeżeli zaobserwujemy zainteresowanie językami, których nie posiadamy obecnie w ofercie, oczywiście rozważymy ich wydanie.
Informacje o planowanych publikacjach będą się pojawiać w sekcji zapowiedzi na stronie internetowej Wydawnictwa.

Zaufali nam: