FAQ

Jeżeli mają Państwo jakiekolwiek pytania lub wątpliwości dotyczące funkcjonowania sklepu lub naszych produktów, zespół Wydawnictwa Cztery Głowy służy pomocą. Przed wysłaniem wiadomości z pytaniem prosimy sprawdzić, czy Państwa problem nie został już wyjaśniony w najczęściej zadawanych pytaniach.

Sklep

Numer konta Wydawnictwa można odnaleźć w sekcji kontakt. Ponadto wysyłamy go w e-mailu potwierdzającym złożenie zamówienia tym spośród klientów, którzy wybrali formę płatności przelewem na konto bankowe.

Tak, w celu zrealizowania zamówienia zagranicznego należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta:

  • telefonicznie, pod numerem 00 48 58 341 60 48,
  • lub e-mailem wysłanym na adres biuro@fiszki.pl.

W trakcie rozmowy lub w e-mailu należy podać:

  • nazwy produktów, jakie ma zawierać zamówienie, i ich liczbę,
  • dane osobowe (imię, nazwisko, kontaktowy adres e-mail i numer telefonu),
  • dane adresowe (ulica, nr domu, nr lokalu, miasto, kod pocztowy, kraj),
  • posiadane kody rabatowe.

Po otrzymaniu powyższych informacji nasz konsultant skontaktuje się z Państwem e-mailem w celu potwierdzenia przyjęcia zamówienia, powiadomienia o kosztach transportu i całkowitej wartości zamówienia oraz przekazania danych do przelewu. Po uzyskaniu akceptacji i zaksięgowaniu przedpłaty na naszym koncie zamówienie zostanie zrealizowane.

Tak, istnieje taka możliwość. Biuro Wydawnictwa mieści się w Gdańsku-Wrzeszczu przy ul. Topolowej 2/2 i jest czynne w dni robocze, w godzinach 8.00–15.00.

Tak, drogą elektroniczną poinformujemy o fakcie zrealizowania zamówienia i przekazania przesyłki Poczcie Polskiej, Kurierowi DPD, Paczkomatom 24/7 lub spedytorowi przesyłek zagranicznych.

W przypadku wybrania Poczty Polskiej otrzymają Państwo e-mail z linkiem do strony, na której można śledzić status przesyłki. Dodatkowo przed doręczeniem przesyłki nastąpi tzw. preawizacja – za pośrednictwem wiadomości SMS zostaną Państwo powiadomieni o numerze przesyłki, przewidywanym terminie jej doręczenia, kwocie pobrania (przy przesyłce pobraniowej) oraz możliwości odbioru przesyłki w placówce pocztowej, gdyby próba doręczenia przesyłki okazała się nieskuteczna.

Jeśli natomiast wybiorą Państwo dostawę Kurierem DPD, otrzymają Państwo e-mail z linkiem do strony, na której można śledzić status przesyłki, oraz wiadomość SMS, informującą o nadaniu przesyłki, jej numerze oraz kwocie pobrania (przy przesyłce pobraniowej). Dodatkowo w dniu dostawy, również poprzez wiadomość SMS, zostaną Państwo powiadomieni, że przesyłka została wydana kurierowi do doręczenia.

W przypadku wybrania dostawy do Paczkomatu 24/7 otrzymają Państwo e-mail z linkiem do strony, na której można śledzić status przesyłki. Dodatkowo w dniu dostawy otrzymają Państwo wiadomość SMS oraz e-mail z informacją o dostarczeniu paczki i 6-cyfrowym kodem, umożliwiającym jej odbiór w paczkomacie.

W przypadku przesyłki zagranicznej otrzymają Państwo e-mail z informacją dotyczącą przewidywanego czasu dostarczenia, numerem przesyłki oraz linkiem do strony, na której można śledzić status przesyłki.

Ci z Państwa, którzy wybrali dostawę Pocztą Polską, mogą sprawdzić status przesyłki tutaj.

Jeśli wybrali Państwo dostawę Kurierem DPD, mogą Państwo śledzić status przesyłki tutaj.

W przypadku wybrania dostawy do Paczkomatu 24/7 status przesyłki mogą Państwo śledzić tutaj.

W przypadku przesyłki zagranicznej link umożliwiający śledzenie przesyłki udostępniany jest w e-mailu potwierdzającym nadanie paczki.

Na czas oczekiwania na zamówienie składają się czas realizacji zamówienia i czas dostawy towaru. Czas realizacji zamówienia (przygotowania i wysłania przesyłki) wynosi standardowo 1 dzień roboczy, a maksymalnie 7 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia (w przypadku przesyłki „pobraniowej”) lub od dnia zaksięgowania należnej kwoty na koncie Wydawnictwa (w przypadku przelewu elektronicznego i bankowego). Ze względu na możliwość chwilowego wyczerpania się zapasów zamówionego tytułu, czas realizacji może się wydłużyć. Jeżeli czas realizacji miałby wykroczyć poza termin 7 dni, poinformujemy Państwa o tym fakcie, wysyłając wiadomość na podany w formularzu adres e-mail lub telefonując pod podany numer kontaktowy (w przypadku zamówień telefonicznych lub wysłanych faksem). Zamówione przez Państwa produkty dostarczane są za pośrednictwem Poczty Polskiej, Kuriera DPD lub Paczkomatów 24/7. Od tego, którą z tych opcji Państwo wybiorą, uzależniony jest czas dostawy. W przypadku Poczty Polskiej czas dostawy wynosi średnio 2–3 dni robocze. W przypadku wybrania Kuriera DPD przesyłka zostanie dostarczona w ciągu doby od dnia nadania, przy czym przesyłki nadane w piątek dostarczane są w poniedziałek. W przypadku wybrania Paczkomatów 24/7 przesyłka zostanie dostarczona w ciągu 2 dni roboczych od dnia nadania. W przypadku przesyłki zagranicznej przewidywany czas dostarczenia zależy od wybranego spedytora oraz kraju, do którego paczka ma zostać wysłana. Informacja o czasie dostarczenia podawana jest klientowi przed ostatcznym potwierdzeniem zamówienia i nadaniem paczki.

Jeśli wybrali Państwo przesyłkę pocztową, a od otrzymania e-maila potwierdzającego wysłanie paczki minęło więcej niż 4 dni robocze, prosimy o kliknięcie w podany w nim link i sprawdzenie statusu przesyłki na stronie internetowej przewoźnika. Z podanym na stronie numerem nadawczym można także udać się do urzędu pocztowego, który udzieli dalszych informacji na temat przesyłki.

W przypadku nieotrzymania przesyłki od Kuriera DPD w ciagu 2 dni roboczych od otrzymania e-maila potwierdzającego wysłanie paczki, prosimy o kliknięcie w podany w nim link i sprawdzenie statusu przesyłki na stronie internetowej przewoźnika.

Jeśli wybrali Państwo dostawę do Paczkomatu 24/7, a od otrzymania e-maila potwierdzającego wysłanie paczki minęły więcej niż 2 dni robocze, prosimy o kliknięcie w podany w nim link i sprawdzenie statusu przesyłki na stronie internetowej przewoźnika.

Jeżeli oczekują Państwo na przesyłkę zagraniczną, a od otrzymania e-maila potwierdzającego wysłanie paczki minęło więcej dni niż zadeklarowano przed nadaniem paczki, prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta (e-mail: biuro@fiszki.pl, tel. 58 341 60 48 wew. 21).

Niestety, nie ma takiej możliwości.

Poczta Polska dostarcza paczki zwykle w godzinach 9.00–18.00. W razie niezastania odbiorcy listonosz zostawia powiadomienie (awizo), z którym należy zgłosić się do najbliższej placówki Poczty Polskiej po odbiór paczki. Jeśli w ciągu dwóch tygodni paczka nie zostanie odebrana, zostaje odesłana do nadawcy.

Kurier DPD dostarcza paczki zwykle w godzinach 12.00–18.00. W dniu doręczenia odbiorca otrzyma wiadomość SMS informującą, że przesyłka została wydana kurierowi. Jeśli kurier nie zastanie odbiorcy, wysyła awizo w formie wiadomości SMS. Dzięki temu można bezpośrednio skontaktować się z Działem Obsługi Klienta Kuriera DPD i ustalić dzień doręczenia lub umówić się na odbiór własny z najbliższej placówki Kuriera DPD. W przypadku dwukrotnego nieodebrania paczki zamówienie odsyłane jest do nadawcy.

Spedytorzy przesyłek zagranicznych niestety nie są w stanie zadeklarować godziny ich dostarczenia.

Jeśli chcą Państwo uniknąć ewentualnych problemów z odebraniem paczki od listonosza lub kuriera, sugerujemy wybranie dostawy do Paczkomatu 24/7. Paczkomaty 24/7 dają możliwość odebrania przesyłki o dowolnej, dogodnej dla Państwa porze, 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu.

FISZKI – kartoniki do nauki języków obcych

Wysoką trwałość kartoników osiągnięto dzięki zastosowaniu odpowiedniego papieru o gramaturze 190 g/m2 i zoptymalizowaniu formatu kartonika.

Etui znajduje się we wszystkich FISZKACH z serii 1000, 600 oraz 300 (oprócz wersji EKO). Można je także zamówić osobno tutaj.

Tytuł „Starter” to wybór 300 najważniejszych słówek z tytułu „Słownictwo 1”. Hasła zostały jednak inaczej usystematyzowane i opatrzono je innymi przykładami.

Hasła główne w ramach kursu „Słownictwo” nie powtarzają się na kolejnych poziomach.

Zakres materiału w tytułach „Czasowniki nieregularne”, „Kolokacje” i „Czasowniki frazowe” pokrywa się z tytułem „Czasowniki dla początkujących”. Zawiera on bowiem 300 fiszek i łączy w sobie dokładnie te 3 zagadnienia – czasowniki nieregularne, czasowniki frazowe oraz kolokacje. Zakres haseł pokrywa się zatem, przy czym czasowniki frazowe i kolokacje opatrzono innymi przykładami.

Zakres materiału w tytule „Idiomy” pokrywa się z idiomami zawartymi w tytule „Czasowniki dla średnio zaawansowanych”, przy czym jest to wybór 100 idiomów ze 190 zawartych w tym tytule.

Dodatkowo zakres materiału w tytule „Przysłowia i cytaty” pokrywa się z tytułem „Czasowniki dla średnio zaawansowanych” w zakresie przysłów.

Tak, w tytułach tych znajdują się hasła, które można także znaleźć w publikacjach: „Czasowniki dla początkujących”, „Czasowniki dla średnio zaawansowanych” oraz „Czasowniki dla zaawansowanych”. Tytuły z serii 600 stanowią bowiem wyciąg konkretnych zagadnień gramatyczno-leksykalnych (odpowiednio: czasowników frazowych, kolokacji i idiomów) na różnych poziomach zaawansowania z wszystkich publikacji z serii „Czasowniki”. Tytuły te zawierają także wszystkie hasła z tytułów z serii 100 („Czasowniki frazowe”, „Kolokacje”, „Idiomy”), przy czym czasowniki frazowe i kolokacje opatrzono innymi przykładami użycia.

Zakres materiału w tytule „Czasowniki nieregularne” pokrywa się z kategorią „Czasowniki nieregularne” będącej częścią składową tytułu „Czasowniki dla początkujących”. Jest to wybór 100 czasowników ze 204 znajdujących się w tym tytule.

Zakres materiału w tytule „Rekcja czasownika” stanowi wybór 100 podstawowych przypadków rekcji z dwóch tytułów z serii „Czasowniki”. 66 fiszek zaczerpnięto z tytułu „Czasowniki dla początkujących” (czyli wszystkie dotyczące rekcji czasownika) oraz 34 fiszki z tytułu „Czasowniki dla średnio zaawansowanych” (ze 164 fiszek dotyczących tego zagadnienia), przy czym opatrzono je innymi przykładami.

Tak, hasła główne pokrywają się. Zostały jednak inaczej usystematyzowane i opatrzono je innymi przykładami.

Tak, hasła główne pokrywają się. Zostały jednak inaczej usystematyzowane i opatrzono je innymi przykładami.

FISZKI w wersji EKO to FISZKI, które nie zawierają dodatków w postaci pudełka do nauki MEMOBOX® oraz etui.

Obrazki widnieją na ok. 5% kartoników. Ich celem nie jest wspomaganie zapamiętywania poszczególnych haseł, lecz przełamanie monotonii nauki. Badania wykazują, że okresowe „budzenie” umysłu (osiągane właśnie dzięki obrazkom) wspiera proces przyswajania wiedzy.

Fiszki audio – kursy audio mp3 (na płytach CD)

  • Odtwarzacze mp3/smartfony – w celu odsłuchania nagrań należy przekopiować zawartość płyty do komputera, a następnie z komputera do odtwarzacza mp3 lub smartfonu za pomocą odpowiedniego kabla lub przez Bluetooth.
  • Odtwarzacze CD (wieże audio i odtwarzacze samochodowe odtwarzające pliki mp3) – nagrania audio można odsłuchiwać bezpośrednio z płyty, którą Państwo otrzymają. Istnieje jednak prawdopodobieństwo, że część plików – w zależności od możliwości technicznych odtwarzacza – może nie zostać odczytana. W takiej sytuacji sugerujemy przekopiowanie zawartości płyty do komputera, a następnie samodzielne nagranie płyty lub płyt z odpowiednią liczbą plików.
  • Komputer/laptop – nagrania audio można odsłuchiwać za pomocą typowych programów do odtwarzania plików muzycznych, takich jak np. Windows Media Player. Wystarczy umieścić płytę w napędzie CD/DVD-ROM swojego komputera i odtworzyć nagrania bezpośrednio z płyty. Opcjonalnie można przekopiować zawartość płyty do komputera, a następnie odtworzyć nagrania za pomocą tych samych programów.

Podczas odtwarzania nagrań przy pomocy odtwarzacza mp3 lub telefonu komórkowego urządzenie powinno wyświetlać pierwsze hasło główne w języku obcym na wyświetlaczu. Pozwala to na zapoznanie się z pisownią nowego słowa nawet w sytuacji, gdy nie mają Państwo przy sobie kartoników. UWAGA! W przypadku tytułów do języka rosyjskiego hasło główne wyświetla się w języku polskim.

Wydania FISZEK kompatybilne z nagraniami audio mogą Państwo poznać po obecności w lewym górnym rogu każdego kartonika liczby, odsyłającej do numeru nagrania na płycie. Wydania bez ponumerowanych kartoników utrudniają jednoczesną naukę z FISZEK oraz z nagrań audio. Ponadto nagrania są wersją audio najnowszych wydań FISZEK, a ponieważ istnieją pewne rozbieżności w treści pomiędzy wcześniejszym i nowym wydaniem, sugerujemy, by wykorzystywać nagrania z nowym, ponumerowanym wydaniem FISZEK.

Produkty elektroniczne – kursy audio mp3 (pliki do pobrania) oraz e-booki

Zapłaty za produkty elektroniczne można dokonywać jedynie w formie płatności online – za pośrednictwem systemu Przelewy24.

Po dokonaniu płatności online na koncie klienta w zakładce „Twoje produkty elektroniczne” pojawi się zakupiony produkt wraz z przyciskiem „pobierz”. Jego kliknięcie rozpocznie proces pobierania. Przebieg procesu pobierania jest uzależniony od używanej przeglądarki internetowej. Część z nich, np. Mozilla Firefox, zapisuje pliki w folderze domyślnym. Inne, np. Internet Explorer, wymagają wskazania pożądanego miejsca zapisu plików.

Uwaga! W przypadku jednoczesnego zakupu kilku produktów elektronicznych zaleca się, żeby pobierać je pojedynczo.

Najbardziej prawdopodobnymi powodami są brak połączenia z internetem (lub jego przerwanie w trakcie procesu pobierania) albo niewystarczająca ilość wolnej przestrzeni dyskowej.

  • Kursy audio mp3 mają formę spakowanego archiwum. Po jego rozpakowaniu pliki są skatalogowane w folderach odpowiadających poszczególnym kategoriom tematycznym/jednostkom lekcyjnym.
  • E-booki mają formę pliku pdf lub spakowanego archiwum (w przypadku tytułów dystrybuowanych w kilku formatach).

Do rozpakowania archiwum niezbędny jest program do archiwizacji danych, np. WinZip lub WinRar (darmowy program można pobrać, klikając tutaj). Pobrane archiwum należy otworzyć za pomocą ww. programu, a następnie rozpakować do wybranej lokalizacji. Po rozpakowaniu pliki z nagraniami są gotowe do odsłuchiwania.

  • Kursy audio mp3 (w zależności od tytułu) mogą zajmować od 25 do 258 MB przestrzeni dyskowej.
  • E-booki wymagają od 2 do 12 MB wolnego miejsca na dysku.

Czas pobierania plików jest uzależniony od ich objętości oraz szybkości łącza internetowego. Przybliżony czas pobierania pliku o przykładowej objętości 200 MB przy łączu internetowym o szybkości 50 Mb/s wynosi ok. 30 sekund.

  • odtwarzacze mp3/smartfony – w celu odsłuchania nagrań należy przekopiować rozpakowane archiwum z komputera do odtwarzacza mp3 lub smartfonu za pomocą odpowiedniego kabla lub przez Bluetooth.
  • odtwarzacze CD (wieże audio i odtwarzacze samochodowe odtwarzające pliki mp3) – odsłuchanie nagrań audio w odtwarzaczu CD wymaga samodzielnego nagrania pobranych plików na płycie. Rodzaj płyty (CD/CD-RW/DVD/BLU-RAY) zależy od możliwości technicznych odtwarzacza.
  • komputer/laptop – nagrania audio można odsłuchiwać bezpośrednio z komputera za pomocą typowych programów do odtwarzania plików muzycznych, takich jak np. Windows Media Player.

Podczas odtwarzania nagrań przy pomocy odtwarzacza mp3 lub telefonu komórkowego urządzenie powinno wyświetlać pierwsze hasło główne w języku obcym na ekranie. Pozwala to na zapoznanie się z pisownią nowego słowa nawet w sytuacji, gdy nie mają Państwo przy sobie kartoników. UWAGA! W przypadku tytułów do języka rosyjskiego hasło główne wyświetla się w języku polskim.

Wydania FISZEK kompatybilne z nagraniami audio mogą Państwo poznać po obecności w lewym górnym rogu każdego kartonika liczby, odsyłającej do numeru nagrania na płycie. Wydania bez ponumerowanych kartoników utrudniają jednoczesną naukę z FISZEK oraz z nagrań audio. Ponadto nagrania są wersją audio najnowszych wydań FISZEK, a ponieważ istnieją pewne rozbieżności w treści pomiędzy wcześniejszym i nowym wydaniem, sugerujemy, by wykorzystywać nagrania z nowym, ponumerowanym wydaniem FISZEK.

Tak, FISZKI audio w formie plików mp3 do pobrania są dokładną kopią zawartości płyt CD z FISZKAMI audio.

Strefa Online (gratisy do produktów)

Miejsce, w którym znajduje się kod, jest uzależnione od typu produktu.

FISZKI zawierające 100 kartoników
Kod umieszczony jest na froncie opakowania (widoczny po jego otwarciu) oraz na drugiej fiszce.

Gratisy na fiszkach

FISZKI zawierające 300, 600 lub 1000 kartoników
Kod znajduje się na wewnętrznej stronie wieczka oraz na instrukcji.

Gratisy na fiszkach Gratisy na fiszkach Gratisy na fiszkach

FISZKI z serii „Angielski czarno na białym”
Kod umieszczony jest na kalendarzu motywacyjnym.

Gratisy na fiszkach

FISZKI dla dzieci (gry)
Kod umieszczony jest na górnym „języczku” opakowania (widoczny po jego otwarciu) oraz na ostatniej karcie.

Gratisy na fiszkach

FISZKI dla dzieci (maluch i starszak)
Kod umieszczony jest na górnym „języczku” opakowania (widoczny po jego otwarciu).

Gratisy na fiszkach

FISZKI na spirali
Kod umieszczony jest na wewnętrznej stronie okładki.

Gratisy na fiszkach

FISZKI do nauki kompetencji XXI wieku
Kod umieszczony jest na górnym „języczku” opakowania (widoczny po jego otwarciu) oraz na karcie tytułowej lub karcie ze spisem treści.

Gratisy na fiszkach

Nagrania mp3 można pobrać w Strefie Online danego tytułu. Aby przejść do właściwej Strefy, należy wejść na stronę www.fiszki.pl/gratisy lub www.fiszki.pl/strefa-online (w zależności od posiadanego tytułu – właściwy adres znajdziesz na opakowaniu), wpisać w wyznaczone pole KOD z opakowania i przejść dalej. Po wejściu do Strefy Online należy kliknąć przycisk „Pobierz” na kafelku „Nagrania mp3 native speakerów”.

Najbardziej prawdopodobnymi powodami są brak połączenia z internetem (lub jego przerwanie w trakcie procesu pobierania) albo niewystarczająca ilość wolnej przestrzeni dyskowej.

Pobrane nagrania mp3 mają formę spakowanego archiwum. Po jego rozpakowaniu pliki mp3 są skatalogowane w folderach odpowiadających poszczególnym kategoriom tematycznym/jednostkom lekcyjnym.

Do rozpakowania archiwum niezbędny jest program do archiwizacji danych, np. WinZip lub WinRar (darmowy program można pobrać, klikając tutaj). Pobrane archiwum należy otworzyć za pomocą ww. programu, a następnie rozpakować do wybranej lokalizacji. Po rozpakowaniu pliki z nagraniami są gotowe do odsłuchiwania.

W zależności od tytułu pobrane nagrania mp3 mogą zajmować od 25 do 258 MB przestrzeni dyskowej.

Czas pobierania nagrań mp3 jest uzależniony od ich objętości oraz szybkości łącza internetowego. Przybliżony czas pobierania pliku o przykładowej objętości 200 MB przy łączu internetowym o szybkości 50 Mb/s wynosi ok. 30 sekund.

  • odtwarzacze mp3/smartfony – w celu odsłuchania nagrań należy przekopiować rozpakowane archiwum z komputera do odtwarzacza mp3 lub smartfonu za pomocą odpowiedniego kabla lub przez Bluetooth.
  • odtwarzacze CD (wieże audio i odtwarzacze samochodowe odtwarzające pliki mp3) – odsłuchanie nagrań audio w odtwarzaczu CD wymaga samodzielnego nagrania pobranych plików na płycie. Rodzaj płyty (CD/CD-RW/DVD/BLU-RAY) zależy od możliwości technicznych odtwarzacza.
  • komputer/laptop – nagrania audio można odsłuchiwać bezpośrednio z komputera za pomocą typowych programów do odtwarzania plików muzycznych, takich jak np. Windows Media Player.

Podczas odtwarzania nagrań przy pomocy odtwarzacza mp3 lub telefonu komórkowego urządzenie powinno wyświetlać pierwsze hasło główne w języku obcym na ekranie. Pozwala to na zapoznanie się z pisownią nowego słowa nawet w sytuacji, gdy nie mają Państwo przy sobie kartoników. UWAGA! W przypadku tytułów do języka rosyjskiego hasło główne wyświetla się w języku polskim.